freeseda.تحلیلی و خبری موسیقی

freeseda.تحلیلی و خبری موسیقی
قالب وبلاگ

نشست خبری منع پخش آثار مرحوم فرهاد عصر دیروز 31 مردادماه با حضور پوران گلفام همسر، مدیا كاشیگر مترجم و نویسنده و صالح نیكبخت وكیل حقوقی خانواده این خواننده برگزار شد.در ابتدای این نشست صالح نیكبخت با بیان اینكه در سالمرگ مرحوم فرهاد موفق به دریافت حكم صادر شده از سوی دادگاه برای عدم پخش آثار وی شده است، گفت: بر اساس حكم صادر شده از سوی دادگاه و با توجه به اقدامات انجام شده، صدا و سیما از پخش كلیه آثار فرهاد ممنوع شد.



وكیل آثار مرحوم فرهاد با اشاره به زمانی كه حكم صادر شده توسط دادگاه ابلاغ شد،گفت: این حكم كه 10 روز پیش ابلاغ شد، عنوان دستور موقت داشته و مانند تمامی احكام دیگر لازم الاجراست. طی این حكم موقت تمامی كانالهای تلویزیونی و نیز رادیو از پخش و انتشار آثار فرهاد منع شدند. اگر صدا و سیما احكام را رعایت و اجرا نكند همانگونه كه در قانون مجازات اسلامی قید شده است، می توانیم مدیرانی كه از دستور مرجع قضایی خودداری كرده اند را تحت تعقیب كیفری قرار دهیم.

وی با ابراز تاسف از اتفاقات اخیر و ماجراهای پیش آمده بین صدا و سیما و خانواده مهراد گفت: متاسفانه صدا و سیما كه از آن تحت عنوان دانشگاه نام برده می شود، خود نه تنها قانون را اجرا نمی كند و بدون اجازه وارث مرحوم فرهاد آثار او را پخش می كند و بدین ترتیب دستمزد و حقوق معنوی، فرهنگی و صنفی هنرمندان را نادیده گرفته می شود. حتی از این موضوع هم پا را فراتر گذاشته اند و از اجرای حكم دادگاه هم كه به موجب رای شماره 402 مورخ 9/5/91 به آنان ابلاغ شده است، خودداری كرده و ما ناگزیر شدیم كه در این جلسه این موضوع را به مردم شریف ایران به ویژه هواداران صدای فرهاد برسانیم. ضمن چنین چیزی سایر هنرمندان را از ظلمی كه به آنان و فرهاد در صدا و سیما می شود مطلع می كنیم.

در ادامه نیكبخت افزود: این دستور برای تمامی كانال‌های تلویزیونی سازمان صدا و سیما لازم الاجراست و به طور طبیعی دفتر حقوقی صدا و سیما این موضوع را به اطلاع مدریان همه شبكه ها می رساندند كه ظاهرا این اتفاق نیفتاده است. با چنین اوصافی طبق قانون این حق برای ما وجود دارد كه متخلف را تحت پیگرد و تعقیب قانونی قرار دهیم.

در ادامه نشست پوران گلفام درباره حضور مدیا كاشیگر در مباحث اخیری كه برای خانواده مرحوم فرهاد پیش آمده است،گفت: من ایشان را نه به دلیل نویسنده و مترجم بودن و تسلط داشتن به زبان فرانسه، بلكه به این دلیل وارد چنین مقوله ای كردم كه در دانشگاه سخنرانی های جالبی از ایشان شنیده بودم و می دانستم كه به امور فرهنگی-هنری تسلط دارند؛ به همین دلیل از ایشان خواستم تا به حل این مساله كمك كنند. وی برای رهایی من از بن بستی كه در آن بودم دكتر نیكبخت را به عنوام وكیل معرفی كردند تا اگر مطلب دروغی از فرهاد در روزنامه ها منتشر می شد، ایشان پیگیر کنند.

مدیا كاشیگر در ادامه سخنان دیگران با تاكید بر اینكه هدف اصلی خانواده و وكیل مرحوم فرهاد این نیست كه مردم صدای او را نشنوند، گفت: هدف اصلی این است كه حق و حقوق او رعایت شود. صداو سیما كه از بدو پیدایش خود با بحثی به نام كپی رایت آشناست و این حق و حقوق مولف را نسبت به تولیدات خارجی رعایت می كند اما نسبت به خواننده های ایرانی مثل فرهاد چنین چیزی را رعایت نمی كند. این مساله ای است كه به راحتی قابل حل است و من می توانم از طرف خانواده فرهاد بگویم كه اگر صدا و سیما قدم پیش بگذارد به راحتی قابل حل خواهد بود. چرا كه فرهاد به عنوان مولف حقی دارد كه باید رعایت شود.

در ادامه این نشست همسر مهراد پاسخ به اینكه در ازای چه چیزی حاضر است به پخش آثار فرهاد از تلویزیون رضایت دهد، را به مدیا كاشیگر واگذار كرد و وی در این باره گفت: سی دی های قاچاق این روزها در بازار به وفور یافت می شود و دست به دست می چرخد و آثار فرهاد نیز از این قاعده مستثنی نیست. مشكل صدا و سیما اگر حل شود مشكل شبكه های خارجی نیز حل می‌شود. حل شدن مشكلات این طرف می تواند شالوده ای باشد برای رفع مشكلات كانال‌های ماهواره ای! مشكل این است كه طرف حساب ما با صدا و سیما طرف هستیم. بنابراین بهتر این است كه ابتدا مشكلات داخلی را حل كنیم، سپس به حل مشكلاتمان با شبكه های ماهواره ای و خارجی بپردازیم.

وی در ادامه گفت: هدف محروم كردن مخاطبان از صدای فرهاد نیست؛ چرا كه اگر صدا و سیما صدای او را پخش نكند سی دی های قاچاق آن را می فروشند. هدف ما ترغیب و تشویق به دفاع از حق است نه چیز دیگر. این پرونده، پرونده بی سابقه ای نیست بلكه پیش از این نیز در جریان بوده و خانواده مرحوم فرهاد درباره عدم پخش آثار او صحبتهایی با مسئولان تلویزیون داشته اند.

در ادامه نشست نیكبخت به تاریخچه و سابقه مقوله درخواست خانواده فرهاد اشاره كرد و در این باره اظهار داشت: سابقه چنین مقوله ای بر می گردد به اواخر پاییز سال 1387 كه من برای اولین بار طی نامه ای از صدا و سیما درخواست كردم كه با توجه به قانون حق مولفین كه حدود 50 سال از تنظیم آن می گذرد، نسبت به انتشار و پخش صدای فرهاد و آهنگهای او با رعایت حق قانونی ورثه اقدام كند. متعاقب آن طی نامه ای كه این سازمان برای خانم فرهاد فرستاد، در خواست كردند كه برای مذاكره در این مورد به صدا و سیما مراجعه كنند. هر چند این مكاتبه از طرف من صورت گرفت و طرف مكاتبه بایستی من می بودم ولی صدا و سیما نامه را مستقیما برای خانم مهراد فرستاده بود. آنچه مشهود است این است كه نظر خانواده مهراد از این شكایتها سود مالی نیست. بلكه آنچه كه از اهمیت برخوردار است احترام به قانون و حفظ حقوق هنرمند است.

همسر فرهاد مهراد در ادامه نشست یادآور شد:خوشبختانه فرهاد ناشر خوبی دارد كه به طور قانونی آلبوم زیبایی هم از وی منتشر كرده است. درآمد حاصله از آثار فرهاد قرار است صرف گسترش موسیقی شود. ما برنامه های خیلی مفصلی داشتیم كه بنا به دلایلی موفق به انجام آنها نشدیم.


javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:فرهاد,منع آثار فرهاد,اخبار فرهاد,اخبار موسیقی,اخبار و حاشیه های موسیقی,, ] [ 13:28 ] [ {ViCtOr} ] [ ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید free_seda@yahoo.com

javahermarket

نويسندگان
چت باکس


امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1617
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1618
بازدید ماه : 3796
بازدید کل : 106520
تعداد مطالب : 201
تعداد نظرات : 42
تعداد آنلاین : 2



javahermarket